Tack för mig!

Jag vet att jag sagt att jag ej ska använda denna blogg men ska skriva ett sista inlägg för att folk ska få veta!

Jag har bestämmt mig för att ta tag i mitt liv och förändra en hel del saker, radera ut personer som ej behövs i mitt liv pga att de endast ställer till problem. Jag har börjat tänka framåt och jag är 20 år och måste agera vuxet, kan ej lala runt och tro att allt löser sig. Visst, jag har blivit väldigt bortskämd av mina föräldrar, fått allt serverat och när dom väl sluta med det så vart det som en chock för mig, helt plötsligt skulle jag stå på egna ben och klara allt sjäv.. För mig var det som att allt hände på en natt och det vart tufft för mig.. Men kanske var det även bra nu har jag lärt mig men visst kommer det dagar när jag fortfarande kan känna att vissa saker är tuffa men jag vet att jag kan och jag ska klara det!
Jag har börjat tänka på framtiden väldigt mycket den senaste tiden och ska jag någon dag hitta min drömprins måste jag själv känna mig trygg i mig själv och känna att jag kan ha ett seriöst förhållande för det är det jag vill ha.
Vill inte ha massa stul utan någon jag kan dela mitt liv med och skaffa familj med.
Jag gör detta mycket för min egna skull men även för att visa mina föräldrar att jag kan, visst finns dom där för mig men jag förstår att dom inte alltid tror på mig då jag har strulat till det en hel del! Men nu är det slut på sånt.
Jag vet att det inte går att ändra sig på en natt men jag lovar ni kommer få se en ny jannike en mycket mognare jannike men självklart kommer jag ha barnsliga och tröga jannike kvar, måste ju ha kul också ;D Men man kan vara mogen men ändå ha barnasinnet kvar :D Nu rör sig säkert frågan, vad är det jag ska ändra på?
Jo, det ska jag berätta:
  • Sluta röka
  • Börja hjälpa till mera hemma och ta mera ansvar!
  • Slutföra skolan
  • Söka massa jobb ( i hop om att få napp)
  • Flytta hemifrån ( när ekonomin klarar det)
Det är en del saker jag ska börja med att fixa, sen kommer det säkert små saker på vägen som man får rätta till..
Sen ska jag endast ha kvar mina RIKTIGA vänner i mitt liv! De andra känner jag att jag ej behöver..

Jag vet att jag kommer klara det, jag kommer vara vinnaren! Jag är berädd att ta steget ut i vuxenlivet nu.
Här har ni tjejen som vågar ge allt för att få det bästa!

Jannike Michélle Anneli
- Tjejen som vågar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0